HTML

London

2012.08.30. 23:31 Zoltanoo

Sok ismerős írt már nekem, amióta kinnt vagyok, hogy mi ujság, hogy vagyok, mi van a munkával, milyen lehetőségek vannak, jönnének ki melózni stb., aztán a dolgok kicsit kitisztultak és már sokkal jobban, tisztébban látom a dolgokat, gondoltam megírom tapasztalataimat, hátha segít valamit.

Van most egy kis időm, úgyhogy megírom az eddigi SAJÁT és Londoni tapasztalataimat. Hangsúlyozom én így látom  a dolgokat, ami nem azt jelenti, hogy másnak is így kell látnia és hogy nem lehetnek más vélemények, és tiszteletben tartom mindeki véleményet, de elvárom, hogy az enyémet is mindeki tartsa tiszteletben.

Munka, pénz

Augusztus 30-at írunk, kb 7.5 hónapja vagyok Londonban. Aki jobban ismer, az ismeri a hátterem, aki meg nem , az nem is baj, nem is kell mindenkinek mindent tudnia. Kreditet vettem fel és megindultam Londonba

Szerbiában A Vajdaságban, Topolyán éltem. Diplomát szereztem IT területen, esemény szervező voltam, volt saját vállalkozásom is. Sajnos az otthoni körülményeket nem nevezném rossznak, inkább azt mondanám nincsennek semmilyen körülmények ahhoz, hogy egy mai fiatal boldoguljon a diplomájával,vagy akár saját vállakozásával. Lényeg, hogy tele lett a hócipőm az egész helyzettel és gondoltam szerencsét próbálok. Állásajánlat nélkül jöttem ki. A Magyaroszági vagy Szerbiai közvetítőket messziről el kell kerülni, mert csak lehúznak, semmit nem kell elhinni nekik – euwork, londonimgyarok,iranylondon stb. stb.  Meg lehet próbálni, de már a legkisebb összegnél is amit kérnek, ott kell hagyni őket. Az egyetlen biztos pont, az a lakás volt, ahol meg tudtam szállni egy hónapig - segítséget köszönöm is “Sz.Evának” J - , majd végül maradtam is a lakásban, köszönet KisSz.Evának J  Három nap után beregisztráltam egy ügynökséghez, amit GT haverom ajánlott. Azt tudni kell, hogy a főnökasszony szerb, és az irodában vannak magyarok is. Elküldtek próbamunkára Hiltonba, bárba evening shift-re. Első nap után visszahívtak, tetszett nekik, ahogy dolgozom, egy hétre rá már megkaptam a rotat, ami alapján dolgoznom kellett. Eszméletlen munkatempó volt-van, néha 10-12 órázás és a 7-9 nap egyfolytában dolgozás a menő. Otthon egy hónap alatt dolgoztam annyit, mint itt egy nap alatt. Sok, perszeh sok, néha elgondolkodom, hogy hogy is lehet ezt birni, mert egy normális ember kb két hetet dolgozik ennyi idő alatt. Márciusban felajánlotta a Hilton, hogy átvesz az ügynökségtől és felajánlották a casual contractot. Ez annyi jelent, hogy annyit dolgoztatnak amennyit akarnak. Ha nincs munka hazaküldenek, ha többet kell dolgozni, maradni kell, de előnyben vagyok az ügynökségből küldött munkásokkal szemben, mert előbb őket küldik haza, ha nincs meló. Én átlag többet dolgoztam, mint kevesebbet, kellett nekik a munkaerő. Szeptembertől pedig már állandó munkaviszonyban leszek.  Sok, nagyon sok trainee jön hozzánk és látom, hogy milyen az ő hozzáállásuk és milyen volt az enyém. Rengeteg a lusta ember, úgyhogy ha engem kérdeznek az igazat mondom, nem érdekel, ha rosszat kell mondanom és nem veszik fel, nekem lenne  nehezebb, ha felvennék, mert az ő munkáját is nekem kellene megcsinálni.

 Ha teljesen elhatározott vagy, akkor találni fogsz munkát, de kemény áldozatokkal jár. Mindenről le kell mondanod, barátok, család, szabadidő szevasz. Volt, nincs… Ez az a dolog, amiről nem igazán tudok és nem is akarok lemondani. Itt minden a munkáról és a pénzről szól, még jobban, mint otthon. Ha nincs pénzed, a távolságok miatt még állásinterjúra sem tudsz eljutni. A minimum összeg amit hoznod kell magaddal, az legalább 1300eu körül legyen, ha ettől több, az csak neked ad nagyobb biztonságot, mert nem tudhatod, mikor fogsz munkát kapni.

Jelenleg kicsit tobbet kapok, mint miminálbér, kb havi 1000 fontot. Abból ki tudok mindent fizetni és ha ügyes vagyok és a jatt is jó, akkor marad is ebből. Ennyi pénz kell itt, hogy éljél valamilyen szinten. Ettől kevesebbnél,csak kínlódás az életed.

 

Hospitalityben hosszú távon elég gáz dolgozni. Eszméletlen a stress, és a sok ember,akik képzetlenek, és csak azért dolgoznak, hogy megéljenek, mégjobban megnehezítik az életed. Más területekről sajnos nem tudok beszámolni, de hátha akad valaki, aki ezt elolvassa és megírja gondolatait…Előrelépési lehetőség van, amivel foglalkoznak is, fél évente van a PDR, mikor megbeszéled a főnönökkel, hogy milyen vagy és merre tartasz, mit szeretnél. Persze, azért ez nem olyan egyerű, mint ah hangzik.

 

Angol tudás

Mikor azt mondod, hogy tudok angolul és még nem jártál Angliában, vagy Amerikában, akkor ezt oszd el 2ővel és megtudod, hogy kb milyen szinten vagy. Angol tudás nélkül nem javaslom már senkinek sem, hogy meginduljon  Azok az idők már lejártak, mikor úgy jöttek ki az emberek Angliába, hogy nem tudtak angolul. Rengeteg bevándorló jön, akik már beszélik az angolt, és természetes, hogy előbb veszik fel őket, mint azt aki csak makog valamit, és most nem manageri munkákról beszélünk.

NHS – egészségügy

Leszarják a fejed mégjobban, mint otthon. Egy vagy a sok közül, nem ismernek, nem tudják ki vagy és nem is érdekli őket.

Kaja

Katasztrófa..tök mind1 mit eszem, mindennek ugyanaz az íze, legyen szó sonkáról, kolbászról vagy szalonnáról. Tápértéke a kajának gyök kettő, ezért többször is eszem naponta. A Lidl nálam a nyerő, több a külföldi termék és az ételeknek van valamennyi ízük is. Asda a legolcsobb.  Meki, KFC, Burger King csak akkor, ha már éhen akarok halni és meg kell ennem valamit 2 perc alatt.

Ami jó, az a sör J Stella, Foster’s, San Miguel, Guiness, London Pride a kedvenceim

Árak

Hasonlóak, mint Magyarországon és Szerbiában. Az öltözködés határozottan olcsóbb, ezért is vásárolnak ész nélkül az emberek, aztán dobják ki, és ebből lesz a használtruha biznisz. Kajára kb havi 100-120  font körül költök, de ebben van par gyorsétteremi kajálás: kebab, wagamama, pizza stb. és ezen kívül naponta egyszer eszem a hotelben, vagy kétszer J

A szórakozás az naggyon durva, elég keményen küldik és nem aprozzák el, egy  0.33 sör szórakozohelyen eldurvulhat 5-6 fontig is..aztán számoljatok, hogy ez mennyi is..előtte bemelegítés, kevesebb night club és több pub-ozás a megoldás J

Utazásra attól függően, hogy merre laksz és mivel utazol, átlag 100 fontot lehet számolni.

Lakás

Én személy szerint gyönyörű helyen lakom, többnyire olyan emberek laknak itt, akik ha lebarnulnak a nyáron egy idő után kifehérednek, és lehet őket látni a sötétben. Mert, ha Safarira vagyom, akkor elmegyek afrikaba, a büdöskéket, meg megnézem Indiában, de mi Európában vagyunk…Ez a nagy szeressük egymást gyerekek, meg mindenki egyenlő és nem kell alkalmazkodni, vegyülünk meg minden, nem a legjobb…lesz ennek még böjtje...nagyok a kulturális különbségek, nekik mindegy h 1 v 10 gyerekük van, vagy hogy a WC-be v mellé tojnak..persze tisztelet a kivételnek..

 Lakás árak változóak, attól függ, milyen környéken laksz, hány emberrel. Sok sok helyen voltam, ahol hát ha jóindulatú akarok lenni, akkor is azt mondanam, hogy elég retkes és cigány körülmények uralkodtak. Én úgy jöttem ki, hogy inkább fizetek többet, de tiszta és rendes lakásban lakjak, emberekkel és ne állatokkal, és ne úgy érezzem, hogy menekültszállón lakom. Ha így kellett volna élnem, már hazamentem volna. Normáliséknál a lakás árak kb 360-450 font között mozognak, 450 felett már királyság van.

Szabadidő , barátok, család

Családot alapítani itt nem fogok, London túl nagy, emberi értékek nincsennek és nem szeretném, hogy a gyerekem ilyen körülmények között nőjjön fel, mindig azon aggódni, hogy mi van vele, jól van e, mert hallottam elég szörnyű történeteket, másik dolog, felnőne, hogy nem láttam, nem voltam mellette. Ha itt dolgozol családra, barátokra időd nem marad, gondolom sokan ezért is hagyják itt  Londont. Egy idő után belefáradsz, túl sok lesz. Én még nem érzem, de eljön ez az idő, tutira..Ha WC-n vok rohanok, ha dolgozom rohanok, ha eszem rohanok, ha alszom rohanok...

NI number, bankszámla, lakás szerződés

NI number nélkül is tudsz dolgozni, az nem igaz, hogy nem. Én az nélkül kezdtem el dolgozni, akkor annyi, hogy több adót fizetsz. Bankszámla az első, amit úgy tudsz csak nyitni, ha van melód, vagy lakásszerződésed. Nekem nem volt szerződésem, így a meló miatt lehetett bankszámlám, amit az ügynökség nyitott. NI number-om két hónap után lett. Ha közben lebetegszel az lehet elég nagy szopás, mert az NI kell ahhoz, hogy legyen egészségbiztosításod. De egyszerű a képlet, ne legyél trihis..

 Talpraállás

 Ehhez kb fél év kell..mire beállnak a dolgaid, átlátod mi, hogy történik, mi miért van..Ez a kritkus időszak is, nekem is többször megfordult a fejemben, hogy fuck off, megyek haza, de tudtam mindig, hogy ez nem az idő..munkán nem becsülnek meg semennyire, nem vesznek emberszámba, senkit nem érdekelnek a tapasztalataid, tudják, ha te nem csinálod, van még mögötted másik 800ezer ember, aki akar dolgozni. Hogy elérd, hogy megbecsüljenek, ahhoz megint idő kell, kb fél év...Másik dolog, hogy egyedül voltam, időm nem volt barátokra, senkivel nem tudtam beszélni, pedig van kinnt pár ismerős és szeretek emberek között lenni, mindig éjszaka melóztam, nem tudtam ismerkedni emberekkel, munkatársakkal sem tudtunk kimenni, csak shift után, mikor már mindenki hulla volt, aztán persze másnap meló..nem mintha ez most nem így lenne, csak most bevettem a leszarom tablettám..

Tervek

Nem akarok Londonban élni az tuti. Inkább mennék közelebb Szerbiához, Magyarországhoz. Szar, szar, de nekem kellenek a család és a baráti értékek, mert itt nincs. Meglátjuk, mi hogy alakul majd..

Aki gondolkodik rajta, hogy megpróbálja, az legyen nagyon elhatározott és próbálja meg, max a pénzét veszti el.

Sokan gondolják azt, mert tapasztaltam, hogy a külföldön élő ember beképzelt. Ez nem így van, ez abból adódhat, hogy külföldön teljesen más dolgok a normálisak, hogy utaznak, valamilyen életminőséget szeretnének fenntartani és nem azzal foglalkoznak, hogy a szomszéd mennyit keres, ki mennyit lopott a politikusok közül, mekkora lesz az infláció a jövő héten.  Mindenki a saját életét építi, ahogy tudja.

Életem legjobb döntése volt, hogy kijöttem Londonba. Megismertem határaim és megláttam milyen ez a világ. Rengeteget tanultam és sok dolgot másképp látok.  

Család és barátokkal tartom a kapcsolatot, mert nem szeretném, ha ez bármikor is megszakadna.

 

Ha valakinek még lenne valami kérdése, akkor írjon nyugodtan és ha tudok, biztosan segíteni fogok.

A következő bejegyzésem az lesz, mikor elhagytam Londont vagy munkát váltottam J

 

“Imagine life as a game in which you are juggling some five balls in the air. You name them – Work, Family, Health, Friends and Spirit and you’re keeping all of these in the air.

You will soon understand that work is a rubber ball. If you drop it, it will bounce back. But the other four balls – Family, Health, Friends and Spirit – are made of glass. If you drop one of these; they will be irrevocably scuffed, marked, nicked, damaged or even shattered. They will never be the same. You must understand that and strive for it.

Work efficiently during office hours and leave on time. Give the required time to your family, friends and have proper rest. Value has a value only if its value is valued.”

–Brian G. Dyson
President and CEO, Coca-Cola Enterprises during his speech at the Georgia Tech 172nd Commencement Address Sept. 6, 1996

 

Szólj hozzá!

Címkék: munka pénz angol lakás szerbia vendéglátás tapasztalat font ügynökség Magyarország London NI élet Londonban NHS

A bejegyzés trackback címe:

https://zoltano.blog.hu/api/trackback/id/tr204742974

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása